П ътните произшествия като цяло, и в частност произшествията с фатален изход, са се увеличили във Франция в сравнение със същия период на предходната година. Според данни на Националната междуведомствена обсерватория за безопасност на движението по пътищата (ONISR), 338 души са загубили живота си при пътнотранспортни произшествия през юли 2025 г., което съответства на значително увеличение от +23% в сравнение с юли 2024 г., когато са регистрирани 275 смъртни случая по пътищата. През първите седем месеца на годината разликата е по-малка (1791 смъртни случая от януари до юли 2025 г. в сравнение със 1774 през същия период на 2024 г.), но въпреки това данните потвърждават все още възходяща тенденция на смъртните случаи по пътищата на Франция.
Произшествията все още често са свързани с алкохол, наркотици и прекомерно висока скорост. В този контекст обаче асоциацията „40 милиона автомобилисти“ смята, че „политиката за безопасност на движението по пътищата остава фокусирана върху автоматизирани санкции, оставяйки настрана амбициозните превантивни кампании и ефективните мерки за справяне с тези рискови поведения“.
„От години предупреждаваме за неефективността на политика, основана единствено на репресии“, обяснява Пиер Шасере, генерален делегат на „40 милиона автомобилисти“. „Данните за лятото на 2025 г. го доказват отново: камерите за скорост и глобите никога не са предотвратявали смъртните случаи, причинени в следствие употребата на алкохол или наркотици. Илюзия е да се вярва, че като увеличим броя на глобите, ще намалим смъртността“, казва Шасере.
„Време е да се върнем към основите: превенция на шофирането след употреба на алкохола и наркотиците, осведоменост за опасностите от използването на телефони по време на шофиране и подкрепа за шофьорите“, добавя Филип Нозиер, президент на асоциацията.